Skip to content

H Χάλι Μπέρι θεωρεί ότι τα Όσκαρ παραμένουν πολύ «λευκά»

Η Χάλι Μπέρι παραμένει η μοναδική μαύρη γυναίκα που έχει κερδίσει το Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία «Monster’s Ball» το 2002. Παρά τη σημασία αυτής της βράβευσης που θεωρείται ιστορική, η ηθοποιός είκοσι τρία χρόνια μετά αναρωτιέται, αν τελικά η νίκη της τοτε είχε πραγματικά αντίκτυπο για τις έγχρωμες γυναίκες στο Χόλιγουντ.

Στο επερχόμενο ντοκιμαντέρ «Number One on the Call Sheet», η Μπέρι εκφράζει την απογοήτευσή της, αναφέροντας ότι αν και πίστευε πως το 2021 θα ήταν η χρονιά που ακόμα μια μαύρη γυναίκα θα κέρδιζε το Όσκαρ, το Χρυσό Αγαλματίδιο πήγε τελικα στη Φράνσις ΜακΝτόρμαντ για το«Nomadland», παρά τις εξαιρετικές ερμηνείες των Άντρα Ντέι και Βαϊόλα Ντέιβις, που ήταν υποψήφιες στην κατηγορία Α’ γυναικείου ρόλου.

Η ηθοποιός υποστηρίζει ότι το σύστημα των Όσκαρ δεν είναι φτιαγμένο για τις μαύρες γυναίκες και ως εκ τούτου πιστεύει ότι δεν πρέπει να προσδοκούμε από την Ακαδημία ότι κάποια μέρα θα τις αναγνωρίσει. Αντ’ αυτού, τονίζει ότι το σημαντικότερο για τους δημιουργούς είναι να αγγίξουν τις ζωές των ανθρώπων και να προσφέρουν αυθεντικές ιστορίες που θα επηρεάσουν το κοινό.

Στο ντοκιμαντέρ συμμετέχουν επίσης η Ταράτζι Π. Χένσον και η Γούπι Γκόλντμπεργκ, οι οποίες εκφράζουν την απορία τους για το πώς τόσο λίγες μαύρες γυναίκες έχουν διεκδικήσει -και ακόμα λιγότερες κερδίσει- μεγάλα βραβεία. Αυτή η συζήτηση θέτει στο επίκεντρο τις αντιφάσεις και τις αδικίες, που συνεχίζουν να υφίστανται οι μαύρες ηθοποιοί στην κινηματογραφική βιομηχανία.

Συγκεκριμένα, η Γκόλντμπεργκ, που κέρδισε το Όσκαρ Β’ γυναικείου ρόλου το 1990 για την ταινία «Ghost», αναρωτιέται γιατί καμία από αυτές δεν ήταν «αρκετά καλή», ενώ η Χένσον επισημαίνει πως το Χόλιγουντ περιορίζει τις μαύρες γυναίκες συχνά σε δευτερεύοντες ρόλους και δύσκολα τiς αποδέχεται ως πρωταγωνίστριες.