Skip to content

Η Επιστροφή του «Size Zero»: Ανησυχία για τις αποστεωμένες σταρ στα Όσκαρ

Η τελετή απονομής των Όσκαρ 2025, που έλαβε χώρα στο Dolby Theatre του Χόλιγουντ, έγινε αφορμή για πολλές συζητήσεις, όχι μόνο λόγω των βραβείων, αλλά κυρίως εξαιτίας των εμφανίσεων των διάσημων καλεσμένων. Η αποστεωμένη όψη πολλών καλλιτεχνών, όπως της Ariana Grande, η οποία εμφανίστηκε αποστεωμένη με ένα ροζ φόρεμα Schiaparelli, ή της  Demi Moore, της  Julianne Hough, αλλά και της Mindy Kaling, αύξησαν τις φήμες για πιθανή χρήση φαρμάκων.

Πολλοί αναρωτήθηκαν αν η σεμαγλουτίδη –που χρησιμοποιείται για την αντιμετώπιση του διαβήτη και της νοσογόνου παχυσαρκίας– κρύβεται πίσω από την επιστροφή της τάσης του «size zero», που κυριαρχούσε στις δεκαετίες του ’90 και του 2000.

Η σεμαγλουτίδη, το φάρμακο που έχει αποκτήσει δημοτικότητα για την ικανότητά του να βοηθά στην απώλεια βάρους, έχει χρησιμοποιηθεί από διασημότητες, όπως η Oprah Winfrey, που παραδέχτηκε ανοιχτά ότι το χρησιμοποίησε για να χάσει περίπου 50 κιλά. Αυτή η πρακτική, όμως, έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις, καθώς έχει αναδείξει ζητήματα σχετικά με την υγεία και τις κοινωνικές πιέσεις για την επίτευξη ενός συγκεκριμένου σωματότυπου.  Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι η υπερβολική αδυναμία μπορεί να υποδηλώνει σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως ο υποσιτισμός, και να έχει επιπτώσεις στο ανοσοποιητικό σύστημα, αλλά και στην ψυχολογία.

Χαρακτηριστικό ήταν το καυστικό σχόλιο του παρουσιαστή Jimmy Kimmel στα Όσκαρ του 2023, όταν είχε αστειευτεί για τη ραγδαία εξάπλωση της χρήσης του Ozempic στο Χόλιγουντ, λέγοντας: «Όταν κοιτάζω γύρω μου, δεν μπορώ παρά να αναρωτηθώ, είναι το Ozempic κατάλληλο για μένα;».

Παρ΄όλα αυτά, φαίνεται πως η τάση του «size zero» αναβιώνει και πάλι, εντείνοντας την πίεση στις γυναίκες να ανταποκριθούν σε ένα ακραίο πρότυπο ομορφιάς, κάτι που δεν είναι μόνο επικίνδυνο για την υγεία, αλλά και προβληματικό σε κοινωνικό επίπεδο. Η τάση αυτή προκαλεί ανησυχία για τα μηνύματα που οι διάσημοι περνούν στο κοινό, ιδίως στους νέους, οι οποίοι είναι πιο ευάλωτοι στην επίδραση των εικόνων που βλέπουν στα μέσα ενημέρωσης.