«Μια γυναίκα θα πρέπει να μυρίζει σαν μια γυναίκα, όχι σαν ένα λουλούδι», έλεγε η Κοκό Σανέλ, η οποία στις 5 Μαΐου 1921 έγινε η πρώτη σχεδιάστρια μόδας, που λάνσαρε το δικό της άρωμα: το θρυλικό Chanel N ° 5. Άλλωστε, στην πρωτοπόρο σχεδιάστρια άρεσε να αναφέρει συχνά την έκφραση του ποιητή Πωλ Βαλερί: «Μια άσχημα αρωματισμένη γυναίκα δεν έχει κανένα μέλλον».Έχοντας ως μότο τη φράση «less is more», η Σανέλ θα επιλέξει για το δημιούργημά της ένα μίνιμαλ μπουκάλι με λευκή ετικέτα.
Στην αρχή, αυτό το «γυναικείο άρωμα με τη θηλυκή ευωδιά» δινόταν ως δώρο σε όσους επισκέπτονταν το ατελιέ της στην οδό Καμπόν, μέχρι που στις 16 Δεκεμβρίου του 1924 η πρώτη διαφήμιση του No 5 έκανε την εμφάνισή της στη Νέα Υόρκη, ενημερώνοντας τους καταναλωτές πως τα αρώματα ήταν διαθέσιμα σε πολυκαταστήματα.
Το 1986, ο Jacques Polge, η «μύτη» του οίκου Σανέλ από το 1978, ανανέωσε τη σύνθεσή του, δημιουργώντας το Eau de Parfum Chanel N ° 5. Ο συνδυασμός από νότες γιασεμιού (που καλλιεργούνται σε ειδικά λιβάδια, στη Γαλλία), τριαντάφυλλου, υλάνγκ-υλάνγκ, πατσουλιού, κρίνου, ίριδας, βέτιβερ, σανταλόξυλου, βανίλιας και κεχριμπάρι εκτιμήθηκε ιδιαίτερα από τις γυναίκες, μεταξύ των οποίων και η Μέριλιν Μονρόε, η οποία στα τέλη της δεκαετίας του’ 50 είπε την εμβληματική ατάκα: «Στο κρεβάτι δεν φοράω τίποτα, μόνο το Chanel N ° 5».
Το N°5, που πήρε το όνομά του από τον τυχερό αριθμό της Σανέλ, έμελλε να αποτελέσει παγκόσμιο πολιτιστικό φαινόμενο, ενώνοντας τις παλιές με τις σύγχρονες μούσες του, όπως η Κατρίν Ντενέβ, η Καρόλ Μπουκέ, η Νικόλ Κϊντμαν, η Μαριόν Κοτιγιάρ, η Οντρέ Τουτού και προσφάτως η Μαργκό Ρόμπι, που ανανεώνουν διαρκώς τη διαχρονική αξία του.
Σήμερα, ένα μπουκάλι Chanel Νο. 5 πωλείται κάθε 30 δευτερόλεπτα!